Tiskové zprávy

Doug Bancroft jmenován Business Development Director skupiny PLASTIKA

Rozhovor s Dougem Bancroftem, business development ředitelem skupiny Plastika.

Doug Bancroft

Doug Bancroft

Doug Bancroft

Pane Bancrofte, řekněte našim čtenářům něco o sobě. Jaká je Vaše profesní minulost a jaké máte zkušenosti?

Jmenuji se Doug Bancroft, žiji v Kanadě, na půl cesty mezi Detroitem a Torontem. Pracuji v automobilovém průmyslu více než 21 let. Začínal jsem ve firmě Magna, postupně jsem zaujímal různé pozice v dalších firmách jako Siemens VDO nebo Sony.

Před deseti lety jsem založil v Kanadě vlastní společnost specializující se na výrobu pohledových automobilových interiérových dílů s využitím podobných technologií jako v Plastice - vstřikování, lakování, laserové gravírování, montáže. Během pěti let jsme vybudovali společnost s obratem 45 mil. kanadských dolarů. Následně jsem firmu prodal větší kanadské společnosti a opustil ji.

Poté jsem nastoupil do asijské společnosti Sunningdale Technologies. Měl jsem na starost obchod se Severní Amerikou, fúze a akvizice. Podílel jsem se na vybudování nového výrobního závodu v Mexiku. Byl jsem zodpovědný za design automobilové kabiny pro naši společnou firmu v Číně. Bylo to v době, kdy jsem byl poprvé představen Plastice. Mé velké zkušenosti s lakováním plastů mě spojily s Michalem Noskem. Absolvovali jsme hodně diskuzí, následovaly časté služební cesty, schůzky s klíčovými zákazníky. Společně jsme identifikovali významný tržní potenciál pro růst Plastiky.

Kde máte kancelář?

Tam, kde právě pobývám. Když nejsem služebně na cestách, pracuji z mého home office. Žiji pouze hodinu a půl od Detroitu, centra automobilového světa. Mou kancelář tvoří můj notebook, mobilní telefon a kufr.

Jaká je Vaše role a jaké mate zodpovědnosti jako business development ředitel?

Společně s Plastikou pracujeme na několika projektech. Aktivně jsem do nich zapojen již několik měsíců, oficiálně jsem nastoupil 1. září 2007.

Jsem zodpovědný za strategické plánování. Zajímá nás jakákoliv příležitost pro úspěšný růst Plastiky, ať už se jedná o nákup materiálů či hledání nových příležitostí pro expanzi v zemích NAFTA. Konkrétně máme na mysli Mexiko, ale také Asii. Jsem jakýsi vizionářský ředitel. Snažím se identifikovat, kde se právě Plastika nachází a kde bude v příštích pěti letech. Také jsem si předsevzal, že budu propagovat Plastiku mezi lidmi, které znám z automobilového průmyslu.

Můžete nám dát příklad projektů, do kterých jste byl zapojen, abyste mohl čtenářům ukázat Vaše dovednosti v mezinárodním působení?

Během těch let, kdy jsem prošel různými pozicemi jsem se účastnil řady významných projektů v různých částech světa. Uvedl bych příklad s firmou Magna. Podílel jsem se na vývoji posuvných dveří pro Chrysler Minivan. Byl jsem zapojen do vývoje vnitřního prostoru pro celosvětový automobil Ford Fiesta. To byla skutečná expanze na globální trh.

K dalším projektům náleží nové závody vystavěné na zelené louce v Kanadě a USA. Otevřeli jsme i dvě nové pobočky v Mexiku a Číně.

Jaké jsou podle Vás silné a slabé stránky Plastiky?

Vidím spoustu silných stránek, zejména pro Evropu. Plastika je výhodně lokalizována pro dodávky stávajícím západním trhům, ale také nově vznikajícím trhům ve střední a východní Evropě. Má dlouhou historii a vysokou kvalitu dodávek zákazníkům, což ji dělá velmi zajímavou pro průmysl, a to nejen automobilový.

Myslím, že Plastika je dobře nastartovaná pro trvalý růst. Nejen pro stávající trhy, ale prostřednictvím budování nových závodů, případně spojováním či přebíráním existujících firem jako tomu bylo ve Francii. Průmysl hledá vysoce důvěryhodné, technicky vyspělé společnosti, které jsou schopny poskytovat nízkonákladové výrobky bez ústupků na jakosti. Plastika vládne silnými technickými schopnostmi a pochopením potřeb zákazníků. Využívá nových technologií jako vstřikování s podporou dusíku, lisování v čistém provoze či připravované lakování.

Skutečně silná výhoda spočívá v tom, že společnost je dostatečně malá, skoro jako rodina. V neposlední řadě je, že Plastika je velmi pružnou společností schopnou rychlé reakce, snadno se orientuje ve vzniklých situacích, odhaluje možné příležitosti a využívá jich. Celkově vzato, Plastiku vidím jako dobře fungující organizaci.

Plastika se nachází v pozici, kdy je schopna přijmout rostoucí příležitosti po celém světě. Pozoruji, že zaměstnanci pracují tvrdě ve prospěch podniku. Lidé jsou skutečně tím, co dělá firmu firmou. Můžete koupit vybavení, můžete koupit továrny, ale pokud nemáte oddané lidi, nelze uspět.

Máte nějaká doporučení ke zlepšení?

Plastika je menší společnost dodávající na středně velké místní trhy. V současnosti však činí velké kroky k tomu, aby se stala skutečně mezinárodní firmou. Budeme potřebovat vstřícný přístup k rozdílným ideám a novým směrům. Je to výzva pro nás všechny.

Jaká je strategie skupiny Plastika? Kde vidíte celou skupinu v následujících několika letech?

Podle mě bude Plastika vykazovat trvalý růst v dodávkách existujícím a také nově vznikajícím trhům střední a východní Evropy. Předpokládám posílení francouzského závodu a také založení společného podniku ve Španělsku.

Nyní vedeme jednání s několika klíčovými partnery ohledně založení nového výrobního závodu v Mexiku, což by se mělo uskutečnit v roce 2008. Naši zákazníci nás velmi podporují v myšlence založit pobočku v Asii, k tomu by mělo dojít během následujících 24 měsíců.

Je povzbuzující, že máme zákazníky, kteří nás žádají, abychom šli dopředu a vybudovali závody v těchto regionech. Věřím, že Plastika v příštích třech, pěti letech bude firmou minimálně dvojnásobnou, a to díky přirozenému růstu, ale také díky novým pobočkám.

Jaké jsou Vaše dojmy z České republiky a jak se Vám líbí v Kroměříži?

Česká republika se mi moc líbí. Jsem tu potřetí, navštívil jsem zatím Prahu a Kroměříž. Lidé jsou velmi přátelští a krajina mi připomíná můj domov v Kanadě. Cítím se zde velmi dobře. Neznám sice váš jazyk, ale pokusím se s tím něco udělat.

CV

Doug Bancroft (46)

Pan Doug Bancroft, business development ředitel skupiny Plastika, k nám nastoupil nedávno, ale do dění je aktivně zapojen delší dobu. Absolvoval Ekonomickou univerzitu v Ontariu. Žije v Kanadě. Má velké zkušenosti v automobilovém průmyslu, ve společnostech Magna, Siemens VDO nebo Sony.

Je ženatý, má 3+1 dítě - tím čtvrtým je, jak sám říká, jeho zlatý retrívr. Většinu svého času pracuje, hodně cestuje, některé roky služebně nalétá neuvěřitelných 500 000  km. Příští rok chce rozdělit svůj pracovní čas mezi Mexiko, Severní Ameriku, Evropu a Asii. Rád se plaví na lodi.

Marcela Bradová - marketing.